Pepita nukkuu parvekkeella
Tässä on minun koira, jonka nimi on Pepita joka nukkuu parvekkeella.
Käy joka aamu Pepitan kanssa pienellä lenkillä ja annan sille aamulla ruokaa.
Harjaan sen turkkia joka päivä, kun sen turkista lähteet karvaa. Laitan sen tassuun
lääkesuihketta. Käy ulkona joka päivä lenkillä sen kanssa.
Annan iltapäivälle ruokaa neljän aikaan, ja leikin luu ja pallon kanssa.
Ja kun tulen sen kanssa ulkoa, niin pesen sen tassut ja joskus pesen sen turkkia kun se on likainen.
Putsaan Pepitan korvia topsilla jos ne ovat likaiset.
Peptian ikä on 5 vanha, se on sekarotuinen siinä on vähän vinttikoiraa ja seeferiä.
Se on mustavalkoinen valkoinen läntti kaulassa ja oikeassa jalassa.
Pepita oli koiran hoitolassa, kun olin Nokian Kehitysvammaisten Tuki ry: n kesäleirillä Urhatussa.Urhattu on Nokian seurakunnan kurssikeskus .
Urhatussa oli kivaa kun joka aamulla käytiini lenkillä ulokona,
Ja opettaja Jarmo Jalo vetti meille taidatta koko viikon.
Tein taiteessa maalasini vanerille simpukan, ja sai käydä uimassa ja saunassa.
Ja paistettiin lättyjä ja makkataara, juotiini mehua ja limskaaka.
Jos olet vihainen ystävällesi, älä hauku tai syyttelen häntä.
Yritä kertoa hänelle,
miten hän voisi toimia paremmin.
Erimielisyydet pitää sopia lopuksi. Riidan sopiminen voi lopulta
vahvistaa ystävyyttä.
Anteeksianto on tärkeää eikä vanhoja riitoja kannata muistella.
Erja Jutila