Mitä on tuftaus?

Nukitus on käsityötekniikkaa, jota tehdään erikoisella tuftaus-laitteella. Sillä voi tehdä mattoja ja seinätekstiilejä.
Nukitusta voi tehdä kankaan läpi. Olen tehnyt erilaista kuvioita vaikkapa koiran ja peili kehyksen.
Olen oppinut tosi paljon tuftausta äidin työharjoittelijan kanssa.
On mukava tehdä töitä hänen kanssaan.

Kuvassa tekemiäni tuftaustyö.

Tuftaus

Työpaikallani Lempäälän toimintakeskuksessa minä olen kutonut poppanaa sekä mattoja ja erilaisia laukkuja,
Sain itse päättää väreistä. Voin laitaa siihen toisen raidan keskelle kuviota ja sitten teen myös alihankinta työtä ja paljon muutakin työtä.