Haastattelu nimi
Mirja Lahnaviiki.
Mitä teet
työksesi? Olen free lancer ja teen erilaisia töitä,
välillä kirjoitan juttuja lehtiin, toimin
tukihenkilönä muutamalle kehitysvammaiselle henkilölle.
Lisäksi pidän kirjoituskerhoa ja opintopiiriä
vammaisille. Saatanpa tehdä jotain muutakin.
Mitä
ajattelet meistä kehitysvammaisista? Ajattelen teitä
ihmisinä kuten kaikkia muitakin, olen oppinut teiltä paljon.
Olette tuoneet paljon iloa elämääni. Jokainen
teistä on omanlaisen.
Mitkä ovat
sinun harrastuksesi? Liikunta, lukeminen, kirjoittaminen, laiskottelu,
toimin myös Turun seudun Me itse yhdistyksen
taustatyöntekijänä.
Oletko huomannut
kummalla, kehitysvammaisella vai tavallisella on aidommat tunteet
vastakkaista sukupuolta kohtaan? Olen huomannut että useat
vammaiset näyttävät avoimemmin tunteensa,
mikä on hyvä asia. Toisaalta kaikilla ihmisillä tunteet
ovat aidot omalla tavallaan.
Arvostetaanko
sinun työtäsi? Saan arvostusta teiltä ja se
riittää minulle. Mikä on elämässäsi
tärkeintä? Perhe, usko, toivo ja rakkaus.